3 powody, by kupować mięso bezpośrednio od rzeźnika
Ostatnio w naszym kraju znacznie zmieniła się struktura systemu sprzedaży mięsa. Aktualnie to supermarkety są głównymi jego dystrybutorami. Można rzec, że mniejsze sklepy nieco na tym straciły. Jednak tak naprawdę to w społeczeństwie rośnie niezadowolenie z jakości mięsa i jego przetworów oferowanych przez dyskonty. Staje się to szansą dla małych sklepów, zaopatrujących się u producentów, jak też sklepów firmowych przy zakładach mięsnych.
Na jakie relacje z klientem stawiają producenci mięsa?
Producenci mięsa w postaci ubojni, zakładów mięsnych i rolników indywidualnych stawiają na bezpośredni kontakt z klientem. Takie relacje są dobre dla obu stron. Dla producenta to zminimalizowanie liczby pośredników, co przekłada się bezpośrednio na ceny. Trzeba też wspomnieć o możliwości dokładnego planowania produkcji, stosownie do popytu.
Gwarancja świeżości
Kupowanie mięsa u producenta to przede wszystkim pewność, że jest ono świeże. W przeciwieństwie do pośredników w dystrybucji, firmy takie, jak Ubojnia Zwierząt Rzeźnych Bożena Kebej, mają bezpośredni kontakt z hodowcami zwierząt. Na dodatek stosują własne autorskie procedury produkcji poszczególnych elementów asortymentu. Ponadto każdy etap produkcji jest nadzorowany i dokładnie sprawdzany. Czas między ubojem a przygotowaniem sztuki mięsa do sprzedaży jest też bardzo krótki.
W ubojniach i zakładach przetwórstwa mięsnego regułą jest też stały nadzór weterynaryjny, co pozwala wyeliminować mięso z chorych osobników i zarażone pasożytami.
Konkurencyjne ceny
Mięso przygotowywane na miejscu to brak dalekiego transportu, pośredników oraz sztucznych substancji dodawanych czasem do przetworów mięsnych, które mają przedłużyć ich przydatność do spożycia. Wszystko to oznacza mniejsze narzuty, a tym samym niższą cenę detaliczną. Czynności związane z obróbką wykonywane są na miejscu, co także nie mnoży kosztów.
Pełen dostęp do niestandardowych zamówień
Niedrogie i świeże mięso to nie jedyny plus robienia zakupów u rzeźnika czy w sklepie firmowym ubojni. To przede wszystkim dostęp do niestandardowego asortymentu. Tak się składa, że wymagania klientów wciąż się zmieniają. Niektórzy stawiają na wyszukane potrawy, do czego potrzebne są świeże półprodukty. Takim towarem są na przykład podroby, jak na przykład ozorki lub wątróbka.
Niekiedy konsumenci muszą kupować mięso i przetwory zgodnie ze wskazanymi zaleceniami dietetycznymi. Mowa tutaj na przykład o nóżkach na galaretkę czy wyjątkowo chudym mięsie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana