Artykuł sponsorowany

6 cech włóczki z mikrofibry

6 cech włóczki z mikrofibry

Mikrofibra to popularny materiał, zwany również mikrowłóknem. Powstaje z cienkich włókien poliestrowych, poliamidowych lub nylonowych –  za sprawą nowoczesnych technologii, które umożliwiają wyciągnięcie bardzo cienkich syntetycznych fragmentów. W sprzedaży można dziś znaleźć włóczki z mikrofibry. Mają one szereg ciekawych właściwości, które są warte dokładnego omówienia. 

Cecha numer 1: cienkość

Włóczka z mikrofibry to jeden z najcieńszych tego typu produktów występujących na rynku. Jak bardzo jest cienka?

Dla niewtajemniczonych: włókna opisywane są denierem (to jednostka gęstości liniowej). Gęstość jednego deniera ma włókno o masie 1 grama i długości 9000 metrów. W przypadku włóczki z mikrofibry mowa o gęstości na poziomie 0,01 – 1 deniera.

Liczby mówią zatem same za siebie.

Cecha numer 2: syntetyczny skład

W przeciwieństwie do wielu innych modeli włóczek, skład akurat tej z mikrofibry jest w stu procentach syntetycznych. Najczęściej tworzy się ją z mieszanki włókien: poliestrowych, poliamidowych, poliakrylowych i polipropylenowych. Nieraz jednym z głównych dodatków jest również nylon. Taka kompozycja ma swoje wady i zalety. Plusem na pewno jest wytrzymałość. Niestety do wad należy to, że taka włóczka na długo pozostanie w wersji niedegradowalnej.

Cecha numer 3: antyalergiczność

Artykuły wykonane z mikrofibry to bardzo dobry wybór dla alergików, ponieważ taki materiał nie przepuszcza kurzu, zanieczyszczeń, a nawet roztoczy.

Cecha numer 4: szybkie schnięcie

Do kolejnych pozytywnych walorów płynących z wykorzystania włóczki z mikrofibry należy szybkie schnięcie. Nawet jeśli dojdzie do przypadkowego zamoczenia, odprowadzanie wilgoci następuje w sposób błyskawiczny.

Cecha numer 5: miękkość

Wiele osób pokochało mikrofibrę za odczucia dotykowe, jakie zapewnia. Z pewnością jest to jeden z najbardziej miękkich i niedrażniących materiałów na rynku. Z tego powodu nadaje się na przykład do czyszczenia nawet delikatnych powierzchni. Kupując włóczki z mikrofibry w takim miejscu jak Włóczki u M, zyskujesz pewność, że stworzony przez Ciebie produkt będzie się odznaczać jakością. Oprócz miękkości, trzeba też wspomnieć o elastyczności i sprężystości – cechach pokrewnych materiału.

Cecha numer 6: przepuszczalność

Jeszcze jedną cechą, o której należy wspomnieć w kontekście mikrofibry, są jej właściwości oddychające.

Mikrootwory z powodzeniem przepuszczają powietrze, zatem gwarantują utrzymanie komfortowych warunków nawet podczas snu. Stworzone z takiej włóczki prześcieradła są przyjemne w kontakcie ze skórą, a przy tym zapewniają optymalne warunki termiczne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.