Etapy procesu produkcji aerozoli. Co warto wiedzieć?
Aerozole to jedne z najpopularniejszych typów opakowań. Pod ich postacią można znaleźć najróżniejsze wyroby – od kosmetyków do stylizacji włosów, przez różnego rodzaju mgiełki zapachowe, aż po produkty apteczne, na przykład panthenol. Ich popularność sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wypuszczanie swoich produktów w takiej formie. Jakie są etapy procesu produkcji aerozoli? Co warto wiedzieć? Wyjaśniamy.
Przygotowanie receptury produktu
Aby móc stworzyć produkt w formie aerozolu, najpierw należy przygotować jego recepturę. Kluczową kwestią na etapie badań i komponowania składu będzie bez wątpienia formuła. Musi się ona bowiem nadawać do rozpylania w formie mgiełki lub musu, ponieważ na tej właśnie zasadzie działają aerozole. Pozostałe właściwości produktu będą dobierane indywidualnie, w zależności od typu produktu i wymagań firmy wypuszczającej produkt na rynek.
Na tym etapie konieczna jest ścisła współpraca z firmą dysponującą laboratorium badawczym. Jedną z nich jest fabryka aerozoli WATS. Doświadczeni pracownicy będą w stanie opracować recepturę kosmetyku według otrzymanych wytycznych. W dalszej kolejności przeprowadzą także wymagane prawem testy, aby zagwarantować bezpieczeństwo korzystania z produktu. Ważna będzie również współpraca na etapie rejestracji gotowych kosmetyków.
Napełnianie aerozoli
Po przygotowaniu receptury produktu można przystąpić do napełniania aerozoli. Cały proces odbywa się sprawnie dzięki wysoce wyspecjalizowanym liniom produkcyjnym. Pierwszy krok to ustalenie parametrów dla gotowego produktu. Wykwalifikowany pracownik programuje je w urządzeniu sterującym. To ono będzie sterować całą linią do napełniania aerozoli.
Kolejny krok to umieszczenie na linii produkcyjnej opakowań, które zostaną wypełnione według ustalonej specyfikacji. W każdy pojemnik wtłaczany jest płyn, kolejno umieszczane są w nich rurki, zawory oraz dodatkowe elementy, które później umożliwiają użytkownikom rozpylenie aerozolu w łatwy i bezpieczny sposób. Większość aerozoli jest wyposażana także w wieczko.
Wykończenie gotowych produktów
Napełnione i zamknięte aerozole są niemal gotowe do wypuszczenia na rynek. Zanim opuszczą fabrykę, muszą być jednak także odpowiednio oznakowane. Chodzi tutaj przede wszystkim o naklejenie etykiet z nazwą produktu, oznaczeniem marki oraz opisem. Na gotowych aerozolach umieszczane są również ostrzeżenia, na przykład dotyczące produktów skrajnie łatwopalnych. Tak oznakowane kosmetyki są pakowane w opakowania zbiorcze, aby następnie trafić na sklepowe półki.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana