Artykuł sponsorowany

Jak obliczyć akcyzę za samochód z USA?

Jak obliczyć akcyzę za samochód z USA?

Import auta z USA wiąże się z różnymi wydatkami, uwzględniając nie tylko cenę pojazdu, prowizję pośrednika i koszt transportu samochodu do Polski, ale także akcyzę i podatek VAT. Wysokość opłat celno-skarbowych nie jest stała i zależy od kraju, w którym odbywa się odprawa celna, a także pojemności silnika. Jak obliczyć akcyzę i inne koszty związane z importem auta z USA? Podpowiadamy.

 

Dlaczego warto zdecydować się na import auta z USA?

 

Zakup auta w USA staje się alternatywą dla zakupów dokonywanych na europejskim rynku. Jest to związane przede wszystkim z atrakcyjną ceną samochodów, które oferowane są na aukcjach w USA, a także lepszym standardem ich wyposażenia i jakością podzespołów. Auta produkowane na europejski rynek mogą znacząco różnić się od pojazdów przeznaczonych na rynek amerykański. Co więcej, auta wystawiane na aukcjach w USA mają znacznie mniejszy przebieg. Decydując się na import auta z USA, który możemy zlecić np. firmie JankesCar, zyskujemy okazję do zakupu kilkuletniego pojazdu wysokiej klasy. W Europie dostępne są w okazyjnej cenie przede wszystkim auta o dużym przebiegu i bogatej historii, których średnia wieku to około 10 lat. Suma kosztów związanych z zakupem auta na aukcji w USA pozwala sporo zaoszczędzić w porównaniu do zakupu samochodu na europejskim rynku, co jest jedną z największych zalet tego rozwiązania.

 

Import auta z USA - wysokość opłat celno-skarbowych

 

W kosztach związanych z zakupem auta w USA musimy uwzględnić niezbędne opłaty celno-skarbowe, czyli cło, podatek VAT i akcyzę.

Cło, które musimy opłacić za sprowadzany do Polski samochód to około 10% wartości pojazdu. Wysokość podatku VAT uzależniona jest m.in. od tego, do jakiego portu trafi nasz samochód.

Podatek VAT dla samochodów sprowadzanych do Polski to 23% wartości samochodu, jednak decydując się na sprowadzenie auta do Niemiec, zapłacimy 19% podatek VAT. Jeżeli samochód zaliczany jest do klasyków amerykańskiej motoryzacji i ma ponad 30 lat, to podatek VAT obniżony jest do 7%.

Wysokość kosztów związanych z akcyzą zależna jest od pojemności silnika, wynosząc:

  • 3,1% dla samochodów o pojemności do 2.0 litrów,

  • 18,6% dla samochodów o pojemności powyżej 2.0 litrów.

Samochody zabytkowe są zwolnione z cła i akcyzy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.