Jakie paliwo stosuje się w silnikach zaburtowych?
Zaburtowe silniki spalinowe cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników jednostek pływających. Dzieje się tak przede wszystkim z uwagi na ich wydajność oraz niezawodność. Osoby decydujące się na zakup takich modeli muszą mieć jednak świadomość konieczności stosowania odpowiednich mieszanek paliwowych. Sprawdź, jakie paliwa najlepiej sprawdzają się przy układach napędowych dwusuwowych i czterosuwowych.
Obsługa silników zaburtowych – najważniejsze informacje
Silniki zaburtowe w większości przypadków montuje się na rufie łodzi. Tego typu układy napędowe wyposażone są we własne systemy mocujące do pawęży. W celu zamontowania danego modelu należy najpierw nałożyć mocowania. Następnie trzeba umiejętnie dokręcić śruby z motylkiem. Po wykonaniu tych czynności można przystąpić do ustawienia optymalnej głębokości zanurzenia silnika oraz właściwego kąta jego natarcia. Wskazane jest przy tym, aby górna część śruby napędowej znajdowała się przynajmniej 2 cm pod linią dna łódki. Uruchomienie silnika zaburtowego zazwyczaj nie jest trudne. Specjaliści z takich firm jak dystrybutor łodzi motorowych Taurus Sea Power, zalecają postępowanie zgodnie z ogólnymi wytycznymi. Najpierw należy odkręcić dopływ powietrza i odpowietrznik na korku jego zbiornika. Następnie ustawia się manetkę gazu na pozycji startowej. W dalszej kolejności wyciąga się linkę ręcznego rozruchu. Na końcu można wyłączyć ssanie oraz zmniejszyć obroty silnika.
Paliwa do silników zaburtowych
Przy wyborze paliw do silników zaburtowych takich marek jak SELVA trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na rodzaj układu napędowego. Przy modelach dwusuwowych idealnym rozwiązaniem zazwyczaj okazuje się mieszanka paliwowa złożona z benzyny bezołowiowej PB95 oraz oleju. Oba wspomniane składniki muszą być ze sobą połączone w odpowiednich proporcjach. Najczęściej zaleca się, aby były one zmieszane w stosunku 100 do 1 lub 50 do 1. Czterosuwowe silniki zaburtowe do łodzi motorowych działają sprawnie przy zastosowaniu czystej benzyny bezołowiowej PB95. W tym przypadku nie ma konieczności dolewania oleju do zbiornika paliwa. Warto pamiętać o tym, że zarówno silniki dwusuwowe, jak i czterosuwowe wymagają stosowania świeżego paliwa. Nadwyżki tego surowca warto przechowywać w atestowanych pojemnikach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana